frontcover HYS 9789492095954 NL LOW RES 72dpi


Bestel nu!


- Verwacht oktober 2020. U kunt deze titel voorbestellen in onze webshop. Zodra het boek verschenen is sturen wij uw bestelling op. 

Auteur: Mieke Gerritzen
Ontwerp: Mieke Gerritzen

- ‘Eindelijk! Het (anti-)zelfhulpboek dat alle zelfhulpboeken overbodig maakt! Is zelfhulp een opknapbeurt voor het zelf of een gebed zonder einde? Zelf­hulp, als boei en ballast van de moderne mens, en dat alles schitterend vormgegeven in het eerste en enige zelfhulpdesignboek van Nederland.’

Stine Jensen, filosoof en schrijver van onder meer Dus ik ben: Een zoektocht naar identiteit

- ‘Gerritzen ontleedt de zelfhulpindustrie met humor, intelligentie en absurditeit. Tegelijkertijd is ze bloedserieus over de onnavolgbare mogelijkheden en de eeuwige praktijk die Self-Design met zich meebrengt. Zet je schrap voor een oogverblindende rollercoaster in de speeltuin die identiteit wordt genoemd.’

Aynouk Tan, mode-filosoof, journalist en curator Amsterdam 

Tentoonstelling in MU, Eindhoven tot 22 november 2020, 
www.theselfdesignacademy.nl

Ondersteund door Stimuleringsfonds Creatieve Industrie | The Image Society

Pb | 24 x 15,2 cm (h x w) | 256 pp. | separate Nederlandse en Engelse editie | oktober 2020 | ISBN 978-94-92095-95-4 [Ned] | € 25,00

Mieke Gerritzen is ontwerper, curator en bestuurder van The Image Society. Ze was tot 2017 directeur van MOTI in Breda, internationaal museum voor beeldcultuur. Daarna zette zij de Image Society op. Zij initieert en organiseert discussies, tentoonstellingen en events met ontwerpers, kunstenaars en auteurs over beeldcultuur, design en digitale cultuur. www.imagesociety.nl



Wie ben je, wie wil je zijn, en wat moet je doen om daar te komen? We staan voortdurend onder druk om het perfecte leven te leiden. De media spiegelen ons een beeld voor van een bestaan waarin we rijk, mooi, gelukkig en geslaagd zijn. Ooit werd onze identiteit bepaald door onze buurt, onze familie en vrienden, maar tegenwoordig worden we geacht ons eigen succesverhaal te schijven op sociale-mediaplatforms.
We ontwerpen onze eigen identiteit, ons eigen imago, en we presenteren onszelf zoals we graag gezien willen worden. De diverse vindingrijke methodes en ideeën om een betere versie van onszelf te maken—lijnen om het perfecte lijf te krijgen, je talenten omzetten in een geslaagd bedrijf, of gelukzaligheid vinden in een nieuwe liefde—worden beschouwd als nieuwe vormen van creativiteit, ofwel Self-Design.
Help Je Zelf is een inspiratieboek om je perfecte zelf te ontwerpen en laat zien hoe je daarmee een begin kunt maken. Tegelijkertijd is het een beschouwing over zelfhulpindustrie als betrekkelijk nieuw fenomeen.

- ‘Veel centraler dan self-design wordt het niet! Een absolute aanrader in een tijd waarin (zelf)reflectie belangrijker lijkt dan ooit.’
Martijn Paulen, directeur Dutch Design Week Eindhoven 

- ‘Het eerste, enige en onmisbare doe-het-zelf boek voor de menselijke Kandy-Kolored Tangerine-Flake Streamlined Babies van de eenentwintigste eeuw.’

Timo de Rijk, directeur Design Museum Den Bosch

Winkelwagen

De winkelwagen is leeg