- Toonaangevende theoretici als Boris Groys, Franco 'Bifo' Berardi en Elena Esposito reflecteren op de functie, waarde en toekomst van artistieke innovatie
- Heeft 'vernieuwing' in de kunst nog een kritische functie in een wereld die wordt gedicteerd door snelheid en acceleratie?

Redactie: Thijs Lijster 
Bijdragen: Lietje Bauwens, Franco ‘Bifo’ Berardi, Robin Celikates, Wouter De Raeve, Elena Esposito, Boris Groys, Alice Haddad, Akiem Helmling, Bojana Kunst, Thijs Lijster, Suhail Malik, Benjamin Noys, Hartmut Rosa, Nick Srnicek, Carolyn F. Strauss, Rolando Vázquez, Alex Williams
Ontwerp: Metahaven
Serie: Antennae, Arts in Society

2018, Valiz met IKK—Institute for Art and Critique, West, Den Haag, Universiteit Groningen, Faculty of Art, Arts in Society | paperback | 304 blz. | 21 x 13,5 cm (h x b) | Engels | ISBN 978-94-92095-58-9


In The Future of the New: Artistic Innovation in Times of Social Acceleration reflecteren kunstenaars, theoretici en kunstprofessionals op de rol van de kunsten in een wereld die versnelt en verandert onder invloed van globalisering, digitalisering, commodificatie en financialisering. Kan artistieke vernieuwing nog dienen als bron van kritiek? Hoe gaan kunstenaars, theoretici en kunstinstellingen om met de veranderende rol van en het veranderende discours over innovatie? Moeten we zoeken naar alternatieve manieren om te innoveren, of moeten we het discours veranderen en zoeken naar andere (nieuwe!) manieren om over 'het nieuwe' te praten? The Future of the New combineert scherpe analyses van hedendaagse kunst met inspirerende vergezichten voor de toekomst, en wil daarbij de agenda bepalen voor het debat over de functie, waarde en toekomst van artistieke innovatie.

Winkelwagen

De winkelwagen is leeg