Direct naar:

Authenticity?

Observations and Artistic Strategies in the Post-Digital Age

NIET BESCHIKBAAR

  • Wat is de betekenis van authenticiteit in het post-digitale tijdperk?
  • Beschrijft authenticiteit als performatief motief dat steeds in handelingen bevestigd moet worden

Redactie: Barbara Cueto, Bas Hendrikx
Ontwerp: Template
Serie: Making Public

2017, Valiz met Impakt Foundation | paperback| 160 blz. | 22 x 17 cm (h x b) | Engels | ISBN 978-94-92095-23-7

Inhoudsopgave (pdf)
Introductie (pdf)
Over de auteurs (pdf)


De alledaagse connotaties van begrippen als origineel, echt, oprecht, valide, historisch of diepzinnig zijn welbekend, met als tegenhangers het oppervlakkige, bedrieglijke, of simpelweg het nieuwe. Toch is het vruchtbaar om het authentieke als uitgangspunt te nemen voor het analyseren van veranderingen in het post-digitale tijdperk. Digitale technologie is ingebed in bijna elke persoonlijke relatie, in arbeidsomstandigheden, en in esthetische praktijken. Wat betekent dit voor ‘het authentieke’? Dit boek brengt verschillende denkers samen om op genuanceerde wijze te reflecteren op de hedendaagse betekenis van het authentieke. De auteurs beschrijven authenticiteit als een proces en als een performatief motief dat steeds in handelingen bevestigd moet worden, niet enkel in kunst en kunstproductie, maar in elk aspect van het leven, van het intieme tot het publieke.

Bijdragen: Erika Balsom, Franco ‘Bifo’ Berardi, Barbara Cueto & Bas Hendrikx, Jazmina Figueroa, Holly Herndon & Mat Dryhurst, Rob Horning, David Joselit, Oliver Laric, Timotheus Vermeulen, Beny Wagner, McKenzie Wark