Direct naar:

Locating the Producers

Durational Approaches to Public Art

Uitverkocht

  • Een substantiële bijdrage aan de theorievorming over het cureren van publieke kunst en van artistieke praktijken in het publieke domein
  • Onderzoekt verschillende benaderingswijzen van de curator, van de betreffende kunstenaar(s) en van de gemeenschap waar het werk gemaakt wordt

Redactie: Paul O’Neill, Claire Doherty
Bijdragen: Paul O’Neill, Dave Beech, Ned Rossiter, Mick Wilson
Ontwerp: Metahaven
Serie: Antennae

2011, Valiz | paperback | 23 blz. | 21 x 13,5 cm (h x b) | Engels | ISBN 978-90-78088-51-6


Veel kunstprojecten in de openbare ruimte zijn tijdelijke interventies, vaak gekoppeld aan een tentoonstelling. In Locating the Producers onderzoekt Paul O'Neill hoe duurzamere en meer gewortelde kunstprojecten in het publieke domein tot stand kunnen komen. Wat verlangt dit van kunstenaars, curatoren en opdrachtgevers en wat brengt het de omgeving? Aan de hand van een aantal case studies, waaronder Het Blauwe Huis van Jeanne van Heeswijk, Beyond (Leidsche Rijn/Utrecht), Trekroner Art Plan (Denemarken), Creative Egremont en Edgware RoadProject (Verenigd Koninkrijk) onderzoekt dit boek verschillende benaderingswijzen van de curator, van de betreffende kunstenaar(s) en van de gemeenschap waar het werk gemaakt wordt.

Ondersteund door Situations, University of the West of England, Great Western Research, SKRO Foundation for Art and Public Domain, Bristol City Council, GRADCAM, Bristol Legible City, ixia public art think tank, University College Falmouth, Project Base, Arts Council England, Serpentine Gallery, Grizedale Arts, International Curators Forum (ICF)